Barwy malarskie

Biele

Biel tytanowa
Titanium White
biały tytanowy; Titanox; Pigment White 6
#F1F6F0
Najczęściej stosowany biały pigment o najwyższej jasności, zapewniający doskonałe krycie. Barwa neutralna, nieznacznie chłodniejsza od bieli ołowiowej.
Biel cynkowa
Zinc White / Chinese White
chińska biel; Chinese White; Pigment White 4
#EBF2EA
Półkryjąca, czysta biel do rozjaśniania kolorów. Jest mniej kryjąca niż biel ołowiowa, o chłodnej tonacji i nie przyspiesza schnięcia farb.
Biel ołowiowa
Lead White / Flake White / Cremnitz White
biel kremowa; flake white; Cremnitz white
#FBFBFB
Kryjąca, lekko ciepława biel o dużej gęstości. Tradycyjny pigment o odcieniu ciepłej bieli, szybkoschnący i nadający farbie ciągnącą konsystencję.
Biel wapienna
Lime white
#EBF2EA
Historyczny pigment artystyczny

Czerwienie i róże

Cynober
Vermilion
vermilion; chińska czerwień; cynabrowy
#C32608
Jaskrawy czerwony odcień z lekkim akcentem pomarańczowym – kolor przypominający dojrzały pomidor.
Czerwień kadmowa
Cadmium Red
czerwień kadmowa średnia; Cadmium Red
#E30022
Nasycona, czysta czerwień o odcieniu ciepłym (lekko w stronę oranżu). Pigment kadmowy daje intensywny, kryjący czerwony kolor o wysokiej trwałości.
Karmin alizarynowy
Alizarin Crimson
lak alizarynowy; Alizarin Crimson
#E32636
Głęboki karminowy odcień czerwieni o chłodnym, lekko fioletowawym tonie. Barwa ciemnoczerwona z podtonem niebieskim, półtransparentna.
Pomarańcz kadmowy
Cadmium Orange
Cadmium Orange
#F28C28
Jaskrawy, ciepły pomarańczowy kolor o dużej intensywności. Odcień ten leży pomiędzy czerwienią a żółcią – czysty oranż uzyskiwany z pigmentu kadmowego.
Żółcień kadmowa
Cadmium Yellow
żółcień kadmowa średnia; Cadmium Yellow
#ED9A22
Żywa, czysta żółć o odcieniu średnim – ani cytrynowym, ani pomarańczowym. Intensywnie żółty, kryjący pigment kadmowy o dużej jasności (typowy „ciepły" żółty).
Żółcień cytrynowa
Lemon Yellow
Lemon Yellow
#FAE200
Chłodny, jasny odcień żółci z zielonkawą nutą, przypominający kolor skórki cytryny. Jest to słabo kryjąca, klarowna żółcień o wysokiej jasności.
Żółcień chromowa
Chrome Yellow
Chrome Yellow
#FAE800
Intensywny, ciepły żółty kolor o lekko pomarańczowym odcieniu.
Żółcień neapolitańska
Naples Yellow
żółcień antymonowa; Naples Yellow
#FADA5E
Jasna, kremowo-żółta barwa o pastelowym, nieco złamanym odcieniu.
Żółcień indyjska
Indian Yellow
Indian Yellow; purree
#E3A857
Czysty, intensywnie ciepły odcień żółci wpadający w pomarańcz. Ma barwę głębokiej, złocisto-pomarańczowej żółci o transparentnym charakterze.
Aureolina
Aureolin / Cobalt Yellow
żółcień kobaltowa; Cobalt Yellow
#FDEE00
Chłodny, jasnozielonkawo-żółty odcień o średniej intensywności. Pigment aureolinowy daje półtransparentną, cytrynowo-zielonkawą barwę.
Magenta chinakrydonowa
Quinacridone Magenta
Process Magenta
#9A114F
Czysta, procesowa magenta o pierwotnym odcieniu różowo-czerwonym. Ten wysokochromatyczny pigment wypełnia lukę w palecie, dostarczając czystego różowo-czerwonego tonu, którego brakuje w obecnych czerwieniach. Idealny jako podstawowa magenta w mieszaniu kolorów według modelu CMYK.
Neonowa magenta
Neon Magenta
#FF37A6
Mocno rozjaśniona magenta o wysokiej luminancji, używana jako baza pod neonowy róż
Kadm (żółty/czerwony)
Cadmium yellow/red
#FD4002
Historyczny pigment artystyczny
Karmin
Carmine
#A6374A
Historyczny pigment artystyczny
Pomarańcz chromowy
Chrome orange
#AC210A
Historyczny pigment artystyczny
Żółć chromowa
Chrome yellow
#E2B11B
Historyczny pigment artystyczny
Żółć kobaltowa
Cobalt yellow
#F2B625
Historyczny pigment artystyczny
Żółć indyjska
Indian yellow
#FE991A
Historyczny pigment artystyczny
Żółć cynowo-ołowiowa
Lead tin yellow
#FEFD1C
Historyczny pigment artystyczny
Żółć cytrynowa
Lemon yellow
#FEFD1C
Historyczny pigment artystyczny
Marzanna barwierska
Madder
#B31C2E
Historyczny pigment artystyczny
Żółć neapolitańska
Naples yellow
#FABA21
Historyczny pigment artystyczny
Aurypigment
Orpiment
#F2B639
Historyczny pigment artystyczny
Realgar
#FC7E0D
Historyczny pigment artystyczny
Minia
Red lead
#C53823
Historyczny pigment artystyczny

Fiolety i purpury

Fiolet kobaltowy
Cobalt Violet
violet de cobalt; Cobalt Violet
#773A74
Jasny pigment o różowawo-fioletowym odcieniu.
Fiolet manganowy
Manganese Violet
fiolet norymberski; Manganese Violet
#9782AB
Czysty, średni fiolet o nieznacznie czerwonawym odcieniu.
Ultramaryna fioletowa
Ultramarine Violet
Ultramarine Violet
#7D559A
Stonowany, chłodny fiolet; mniej jaskrawy niż typowy fiolet.
Fiolet dioksazynowy
Dioxazine Purple
Dioxazine Violet
#6B3FA0
Intensywny, wysokochromatyczny pigment niebiesko-fioletowy o wyjątkowej żywości. Znacznie bardziej nasycony niż istniejące pigmenty fioletowe, oferuje głęboki, jaskrawy odcień z silną mocą barwienia. Doskonały do tworzenia intensywnych fioletów i mieszania z błękitami.
Elektryczny fiolet
Electric Violet
#B035FF
Intensywny, rozjaśniony fiolet dioksazynowy o neonowej intensywności

Błękity i cyany

Błękit pruski
Prussian Blue
błękit berliński; paryski błękit
#024579
Głęboki, ciemny błękit o lekkim stalowym odcieniu; chłodny, zielonkawo-niebieski ton.
Ultramaryna
Ultramarine Blue
ultramaryna (syntetyczna); lazuryt (naturalna)
#015089
Głęboki odcień niebieskiego o bogatym, lekko fioletowym tonie; intensywna, czysta barwa głębokiego błękitu.
Błękit kobaltowy
Cobalt Blue
błękit Thenarda; Cobalt Blue
#06395E
Czysty, średni odcień niebieskiego, nieco chłodniejszy niż ultramaryna; stabilny, półkryjący błękit o tonie nieba latem.
Błękit cerulejski
Cerulean Blue
ceruleum; Cerulean Blue
#2A7096
Jasny, chłodny błękit o odcieniu nieba; lekko zielonkawy, pastelowy błękitnoturkusowy.
Błękit ftalowy
Phthalo Blue
błękit ftalocyjaninowy; Phthalo Blue
#000F89
Bardzo ciemny, chłodny niebieski o znakomitej intensywności i sile barwienia; w rozbieleniu jaskrawy, żywy odcień błękitu o zielonkawo-cyjanowym tonie.
Lodowy błękit
Ice Blue
#A8E0F1
Pastelowy, lodowy błękit – mieszanka ultramaryny z bielą tytanową
Turkus akwamaryna
Turquoise / Aquamarine
#40E0D0
Czysty jasny turkus – mieszanka błękitu i zieleni ftalowej
Neonowy błękit
Neon Blue / Cyan
#46C7F4
Jasny, cyjanowy błękit o intensywnej luminancji
Azuryt
Azurite
#205072
Historyczny pigment artystyczny
Błękit egipski
Egyptian blue
#005F94
Historyczny pigment artystyczny
Indygo
Indigo
#0D2131
Historyczny pigment artystyczny
Smalta
Smalt
#20356D
Historyczny pigment artystyczny

Zielenie

Zieleń szmaragdowa
Emerald Green / Paris Green
zieleń paryska; Paris Green; Emerald Green
#3C7D41
Jasna, chłodna zieleń o intensywnie niebieskawym odcieniu. Jaskrawa, żywa zieleń.
Zieleń chromowa
Chromium Oxide Green
Chromium Oxide Green
#558E47
Średnio-ciemna, ziemista zieleń o odcieniu oliwkowym.
Viridian
zieleń wertyńska; zieleń Guignet
#217C50
Chłodna, intensywna zieleń o odcieniu nieco niebieskawym. Przezroczysty pigment daje szmaragdowo-zieloną barwę o głębokim tonie.
Zieleń ftalowa
Phthalo Green
zieleń ftalocyjaninowa; Phthalo Green
#006E51
Niezwykle intensywny, chłodny odcień zieleni o silnej głębi. Barwa ta jest ciemna w masie (prawie czarna zieleń), a rozbielona ujawnia jaskrawy odcień trawiastozielony.
Zieleń Hookera
Hooker's Green
#49796B
Ciemny, oliwkowozielony odcień otrzymywany z mieszanki (historycznie błękit pruski + żółcień). Ma barwę głębokiej zieleni o brązowawym, przytłumionym tonie, przypominającą liście w cieniu.
Zieleń ftalowa żółtawa
Phthalo Green (Yellow Shade)
Permanent Green Light; Yellow Green
#32CD32
Jasna, żółtozielona zieleń o wysokiej chromatyczności. Ten jaskrawy pigment wypełnia lukę w spektrum między czystymi żółciami a zieleniami, oferując odcień przypominający "permanent green light". Idealny do oddania świeżej, wiosennej zieleni i młodych liści.
Limonkowa zieleń
Lime Green
#8BC34A
Jasna zieleń ftalowa żółtawa o wysokiej luminancji
Zieleń kobaltowa
Cobalt green
#5E8D62
Historyczny pigment artystyczny
Rezynat miedzi
Copper resinate
#378638
Historyczny pigment artystyczny
Malachit
Malachite
#7A9F64
Historyczny pigment artystyczny
Grynszpan
Verdigris
#719B6D
Historyczny pigment artystyczny

Brązy i ziemie

Umbra palona
Burnt Umber
umba palona; Burnt Umber
#8A3324
Ciepły, ciemnobrązowy odcień otrzymywany przez prażenie naturalnej umbry (tlenków żelaza i manganu). Ma barwę głębokiego, ziemistego brązu o czerwonawym podtonie.
Umbra surowa
Raw Umber
umba zielona; Raw Umber
#826644
Chłodny, przytłumiony brąz z oliwkowo-zielonkawym odcieniem. Naturalny ziemisty pigment o barwie brunatnej, ciemniejszy i bardziej zielonkawy niż siena.
Siena palona
Burnt Sienna
terra di Siena palona; Burnt Sienna
#E97451
Ciepły rdzawobrązowy odcień otrzymany przez prażenie sieny. Ma miękką, ceglasto-czerwoną barwę z nutą pomarańczu.
Siena naturalna
Raw Sienna
siena surowa; Raw Sienna
#D68A59
Jasny, złocistobrązowy kolor o odcieniu żółtawo-brunatnym. Półprzezroczysty pigment ziemny dający ciepłą, piaskową barwę.
Ochra żółta
Yellow Ochre
żółcień ziemna; Yellow Ochre
#CC9550
Ugrówka – ciepła żółtobrązowa barwa ziemista. Naturalny tlenek żelaza o odcieniu złocisto-żółtym, przypominający kolor suszonej trawy.
Ochra czerwona
Light Red / Venetian Red
czerwień żelazowa; Light Red; Venetian Red
#331905
Ceglasta czerwonobrązowa barwa ziemna. Pigment na bazie tlenku żelaza o odcieniu zgaszonej czerwieni wpadającej w brąz (kolor zbliżony do terakoty).
Caput mortuum
Caput Mortuum (Mars Violet)
Mars violet; Indian Red
#592720
Głęboki fiołkowo-brązowy odcień (nazywany też „martwa głowa"). Jest to ciemna, chłodna czerwień żelazowa o fioletowawym, przygaszonym tonie.
Sepia
#704214
Ciemnobrązowy barwnik o lekko chłodnej, szarobrązowej tonacji.
Piaskowy beż
Sandy Beige
#D4C5B0
Ciepły beż – mieszanka bieli tytanowej z umbrą
Ziemia zielona
Green earth
#485E4D
Historyczny pigment artystyczny
Umbra
Umber
#331905
Historyczny pigment artystyczny
Brąz van Dycka
Van Dyke brown
#603B2A
Historyczny pigment artystyczny

Szarości

Szarość Payne'a
Payne's Grey
Payne's Grey
#536878
Zgaszony, ciemny niebieskawo-szary odcień.

Czernie

Czerń kostna
Ivory Black
czerń kości słoniowej; Ivory Black
#1B2023
Głęboka, neutralna czerń uzyskiwana przez zwęglenie kości (dawniej kości słoniowej). Barwa czarna o delikatnie brązowawym odcieniu w rozcieńczeniu.
Czerń lampowa
Lamp Black
sadza; Lamp Black
#000000
Intensywna, chłodna czerń o niebieskawym odcieniu. Pigment z sadzy powstałej przy spalaniu olejów – daje głęboki, matowy czarny kolor.
Sadza
Carbon black
#111519
Historyczny pigment artystyczny